ВЪПРОС:
15 Ние, които сме по природа юдеи, а не грешници от езичниците,
16 като знаем все пак, че човек не се оправдава чрез дела по закона, а само чрез вяра в Исуса Христа, - и ние повярвахме в Христа Исуса, за да се оправдаем чрез вяра в Христа, а не чрез дела по закона; защото чрез дела по закона няма да се оправдае никоя твар.
Много е важно като се разглеждат такива стихове да не се излиза от контекста на цялата случка . Именно тогава човек придобива обективно отношение към думите .
Тези думи на Павел са насочени срещу Петър , който с лицемерното си поведение , е принудил Павел да го изобличи по тоя начин , понеже когато е нямало евреи , той е ядял и пиел с езичниците , когато обаче е виждал , че евреите идват , от страх е напускал езичниците , като с поведението си е провокирал и други юдей и Варнава да осуетяват пътя на благовестието между езичниците , въпреки че Петър имаше заръка чрез видение от Бог , да не прави разлика между езичник и евреин . Ако това благовестие беше осуетено , днес ние нямаше да познаваме Бог .
Защото ето какво каза Христос .
И после идва чрез Петър милостта на Бог към езичниците .
Тази благодат дадена и на езичниците можеше да бъде осуетена , ако не беше Павел . Понеже евреите макар и да не изпълняваха закона всецяло , се биеха в гърдите , че имат закон от Бога и считаха себе си за праведни , макар че не вършеха правда , а езичниците грешни .
Христос беше споменал в притчи за това , но това се изпълни много по скоро отколкото се очакваше .
Това доказва , че Бог не гледа на лице и плът и Бог иска всички хора да живеят .
ВЪПРОС
18 Защото, ако градя изново онова, което съм развалил, показвам себе си престъпник.
Кое е обаче онова което развалено, -Закона ли ?
Ето какво каза Христос за закона .
Ако Христос не разрушил закона кой го е разрушил тогава Павел ?
Разрушена е религиозната догма , че чрез дела по закона ще бъдем спасени , тоест религията която не познава писанията , защо писанията казват нещо друго .
Ако беззаконията им са простени чрез закона , или чрез закона се постигаше съвършенство и вечен живот , тогава за какви беззакония говори в (Еремия 31) Бог ? Какво ново благовестие да чакаме ако вече ни е благовествано всичко ?
Кой са тия съкрушени сърца , пленници и вързани в затвора , нали закона действа ?
Коя е тази благоприятна господна година ?
Това са все въпроси който евреите са пропуснали , понеже са мислили , че всичко е приключило със закона и сега чакат друг месия , цар който да издигне Израел като световна сила , понеже не познаха Месията . Ще дойдат дни обаче когато очите им ще се отворят и те ще се върнат отново при Бог .
ВЪПРОС
21 Не осуетявам Божията благодат; обаче, ако правдата се придобива чрез закона, тогава Христос е умрял напразно.
Коя правда обаче ? За какво служи тази правда ?
Защото в словото пише , че ако имаше закон който да оживотворява , то правдата щеше да е от закона .
Тоест на нас ни трябва правда за живот . Правда за святост и съвършенство , която не идва чрез дела от закона , но чрез кръвта на Христос , който плати недостатъка на делата по закона със своята кръв , като стана жертва за грях понеже жертвите на животни нямаха стойността да покрият нашите грехове от делата по закона . Това обаче не ни дава основание да тъпчем кръвта на Христос , като изопачаваме Галатяни и Римляни , където смисъла втемата за благодатта и закона е доста по различен от общоприетия в днешните религиозни организации , който залитнаха чрез благодатта в БЕЗЗАКОНИЕ .
15 Ние, които сме по природа юдеи, а не грешници от езичниците,
16 като знаем все пак, че човек не се оправдава чрез дела по закона, а само чрез вяра в Исуса Христа, - и ние повярвахме в Христа Исуса, за да се оправдаем чрез вяра в Христа, а не чрез дела по закона; защото чрез дела по закона няма да се оправдае никоя твар.
Много е важно като се разглеждат такива стихове да не се излиза от контекста на цялата случка . Именно тогава човек придобива обективно отношение към думите .
Тези думи на Павел са насочени срещу Петър , който с лицемерното си поведение , е принудил Павел да го изобличи по тоя начин , понеже когато е нямало евреи , той е ядял и пиел с езичниците , когато обаче е виждал , че евреите идват , от страх е напускал езичниците , като с поведението си е провокирал и други юдей и Варнава да осуетяват пътя на благовестието между езичниците , въпреки че Петър имаше заръка чрез видение от Бог , да не прави разлика между езичник и евреин . Ако това благовестие беше осуетено , днес ние нямаше да познаваме Бог .
Защото ето какво каза Христос .
Цитат
Матей 15:24 А Той отговори: Аз не съм изпратен при други освен при изгубените овце от Израелевия дом.
И после идва чрез Петър милостта на Бог към езичниците .
Цитат
9. Обаче отново глас от небето отвърна: Което Бог е очистил, ти не го смятай за мръсно.
11. И ето, в същия час трима човеци, изпратени от Цезарея до мене, пристигнаха пред къщата, в която бяхме.
12. И Духът ми каза да отида с тях и никак да не правя разлика между човеците, а с мене дойдоха и тези шестима братя и влязохме в къщата на човека.
17. И така, ако Бог даде същия дар и на тях, когато повярваха в Господ Исус Христос, както и на нас, кой бях аз, че да попреча на Бога?
18. Като чуха това, те престанаха да възразяват и славеха Бога, като казваха: И на езичниците Бог даде покаяние за живот.
Тази благодат дадена и на езичниците можеше да бъде осуетена , ако не беше Павел . Понеже евреите макар и да не изпълняваха закона всецяло , се биеха в гърдите , че имат закон от Бога и считаха себе си за праведни , макар че не вършеха правда , а езичниците грешни .
Христос беше споменал в притчи за това , но това се изпълни много по скоро отколкото се очакваше .
Цитат
11. Но ви казвам, че мнозина ще дойдат от изток и от запад и ще насядат с Авраам, Исаак и Яков в небесното царство;
12. а синовете на царството ще бъдат изхвърлени в тъмнината отвън; там ще бъде плач и скърцане със зъби.
Това доказва , че Бог не гледа на лице и плът и Бог иска всички хора да живеят .
ВЪПРОС
18 Защото, ако градя изново онова, което съм развалил, показвам себе си престъпник.
Кое е обаче онова което развалено, -Закона ли ?
Ето какво каза Христос за закона .
Матей 5:17 Исус Христос и законът
Да не мислите, че съм дошъл да разруша закона или пророците? Не съм дошъл да разруша, но да изпълня.
Ако Христос не разрушил закона кой го е разрушил тогава Павел ?
Разрушена е религиозната догма , че чрез дела по закона ще бъдем спасени , тоест религията която не познава писанията , защо писанията казват нещо друго .
Цитат
защото ще простя беззаконието им
и греха им няма да помня вече.( Еремия 31)
1. Духът на Господа Йехова е на мене;
защото Господ ме е помазал да благовествам на кротките,
пратил ме е да превържа съкрушените сърца,
да проглася освобождение на пленниците
и отваряне затвора на вързаните;
2. да проглася годината на благоволението Господне
и деня на отплатата от нашия Бог;
да утеша всички наскърбени;
Ако беззаконията им са простени чрез закона , или чрез закона се постигаше съвършенство и вечен живот , тогава за какви беззакония говори в (Еремия 31) Бог ? Какво ново благовестие да чакаме ако вече ни е благовествано всичко ?
Кой са тия съкрушени сърца , пленници и вързани в затвора , нали закона действа ?
Коя е тази благоприятна господна година ?
Това са все въпроси който евреите са пропуснали , понеже са мислили , че всичко е приключило със закона и сега чакат друг месия , цар който да издигне Израел като световна сила , понеже не познаха Месията . Ще дойдат дни обаче когато очите им ще се отворят и те ще се върнат отново при Бог .
ВЪПРОС
21 Не осуетявам Божията благодат; обаче, ако правдата се придобива чрез закона, тогава Христос е умрял напразно.
Коя правда обаче ? За какво служи тази правда ?
Защото в словото пише , че ако имаше закон който да оживотворява , то правдата щеше да е от закона .
Тоест на нас ни трябва правда за живот . Правда за святост и съвършенство , която не идва чрез дела от закона , но чрез кръвта на Христос , който плати недостатъка на делата по закона със своята кръв , като стана жертва за грях понеже жертвите на животни нямаха стойността да покрият нашите грехове от делата по закона . Това обаче не ни дава основание да тъпчем кръвта на Христос , като изопачаваме Галатяни и Римляни , където смисъла втемата за благодатта и закона е доста по различен от общоприетия в днешните религиозни организации , който залитнаха чрез благодатта в БЕЗЗАКОНИЕ .